Dentist

Endodonti

Endodonti Latince bir terimdir, endo (iç) ve donti (diş) kelimelerinden türetilmiştir. Endodonti anabilim dalı, diş pulpası (diş özü) olarak tanımlanan dişin iç kısmındaki damar ve sinir gibi canlı dokuların yanı sıra dişin kendisini çevreleyen dokularda oluşan hastalıkların tanı ve tedavisiyle ilgilenir. Diş fakültesinden mezun olduktan sonra endodonti bölümünde uzmanlık eğitimi alan endodonti doktorları, endodonti uzmanı ya da endodontist olarak adlandırılır. Endodonti, günümüzde sıklıkla kanal tedavisi ile birlikte anılır. Endodonti uzmanları, pulpaya ait hastalıkların önlenmesi ve canlı pulpada var olan hastalıkların önlemesi, endodontik tedavi gören dişlerin beyazlatılması, dental açıdan travmaya maruz kalan dişlerin tedavisi, endodontik cerrahi uygulamaları gibi pek çok diş probleminin tanı ve tedavisiyle uğraşır. Endodonti uzmanları tarafından uygulanan kanal tedavisi hakkında ayrıntılı bilgiye geçmeden önce sıkça sorulan “Endodonti ne demek?” sorusunu yanıtlamak gerekir.

Endodonti, diş hekimliğine ait bir uzmanlık dalıdır. Günümüzde sıklıkla kanal tedavisi ile birlikte anılan endodonti bilim dalı hekimlerine endodontist denir. Endodontinin ne olduğunu daha iyi anlamak için diş anatomisi hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmak önemlidir. Sindirim sistemine ait ilk organ olan ağızda yer alan dişler, sindirime ait ilk hareketin yapıldığı canlı dokulardır. Dişlerin ağız içinde görünen kısmı kuron (dişin taç kısmı) olarak adlandırılırken, çene kemiği içinde kalan kısmı kök olarak tanımlanır.

Bilgi Almak İstiyorum