Dentist

Ortodonti

Ortodonti; uyumsuz ve çapraşık dişlerin uyum ilişkilerini teşhis ve kontrol eden, bu durumu önlemeye çalışan ve tedavisini yapan diş hekimliği branşının uzmanlık dalıdır.

Alt çenenin önde ya da geride olması gibi bozukluklar hastanın yaşı göz önünde bulundurularak tedavi yöntemine karar verilir. Hasta ergenlik çağında ve alt-üst çene yapısının geride olması durumu mevcut ise ortodontik tekniklerle tedavisi mümkündür. Eğer hasta yetişkin ise, iskeletsek bozukların tedavisi ortodonti ve cerrahi işbirliği ile gerçekleştirilir. İşlevsel bozukluklara bağlı olarak, örneğin; ağız solunumu yapma gibi durumlarda çene uyumsuzluğu gözlemlenebilir. Ağız solunumu yapan bir kişide çenin üst kısmı dar kalacağı için V formunda olacaktır.

2000’li yıllarda ortodontide yeni gelişen uygulamalarla; birçok tedavi için artık yaş sınırı ortadan kalkmıştır. Yetişkin hastalar için de tedavi seçenekleri olmakla beraber, estetik yaklaşımlarla hasta memnuniyeti ve konforu ön plana alınarak, ortodontik tedaviler başarıyla gerçekleştirilmektedir.

2007’li yıllarda ABD de hiç diş teli kullanılmadan dişleri saran şeffaf plaklarla ortodontik tedaviler yapılmaya başlandı. Türkiye’de bu uygulama 2010-2011 yıllarında gelmeye başladı ve son zamanlarda aligner tedavileri, telsiz ortodonti adı altında ortodonti uzmanları tarafından rutin bir şekilde hastalara uygulanmaya başlandı. Bu tedavilerin yaygınlaşması, eğitimlerinin verilmesi ve insanlara tedavi hakkında doğru bilgilerin verilmesi için 2019 yılının sonlarına doğru Türk Aligner Derneği kurulmuştur.

Bilgi Almak İstiyorum